Whatsapp/SMS/Wechat (SAHAJA) 017-6384571


Ya Allah, Murahkan Rezeki Bagiku ....

" Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu "

Mar 14, 2012

Terima dengan ikhlas tau.

Pernah dulu la someone kata aku materialistik. Tapi aku tak pandang harta orang. Aku tak tau pun orang tu loaded ke tak. Aku kalau nak sesuatu aku tak mintak pun. Kalu aku mintak, aku tak mintak betul-betul pun laaa. Sekadar gurauan. Kenapa ye. Padahal dulu kalau keluar aku amik dia kat rumah. Even dia yang ajak keluar. Tu benda pertama yang menyakitkan hati. Sedih woi. Kalau nak cakap aku materialistik, for sure la aku g date dengan orang loaded. Ni orang loaded pun aku takmo. Ape lagi la orang loaded, lagi la takmo kat aku. kahkah.

Hmm..kadang-kadang fikir, aku boleh terima orang seadanya, tapi orang boleh ke terima aku seadanya, means lepas dah ada rasa sayang tu, boleh ke tak terima seadanya.  Bengong tak, kalau dah sayang for sure la terima seadanya kan. Dulu teringat, masa nak break..aku kata takmo dah teruskan sebab aku rasa terlalu banyak kesakitan. lepas tu dia kata aku tak boleh terima dia seadanya. Masa tu aku terfikir, kalau aku tak boleh terima seadanya, nape aku terima die selama 6 tahun tanpa cakap sikit pun yang dia ada..hmm..nk cakap camne eh..sebelum tu nak minta maaf...aku boleh terima dia seadanya, even dia ada kelebihan jari tangan..hmm..time tu la aku cakap first and the last..sebab aku tak puas hati nape dia boleh kata aku tak terima dia seadanya lepas 6 tahun... Aku tau semua orang ada kekurangan, semua orang pun ada kelebihan. Cuma kena bersyukur la dengan apa yang kita peroleh kan. Hmm.. Masa tu dia cakap aku materialistik, lepas tu cakap aku tak terima seadanya, lepas tu macam-macam lagi. Masa tu terfikir, macam mana nak teruskan lagi lepas macam-macam benda die cakap kat aku. Lepas break, tak menangis. Sebab sepanjang relationship, dah terlalu menyedihkan. Tapi aku tau dia dah berubah. Jadi alim. Kot. Tak amik tau sangat pun. Tapi macam annoying pun ada.  Sebab takkan la in sudden tetibe jadi alim. HAHAHA. Entahlah. ha ha. Jahatnye aku gelak. Tapi baguslah dah berubah. Hopefully he will meet someone yang dia rasa sesuai dengan dia.


Hmm tula..tiba-tiba je terasa..boleh ke orang terima aku seadanya macam aku terima orang seadanya....aaaihhh..malam-malam ni la nak emosi over gitu. Hmm..da la bibir rasa bengkak ni. Apesal aku lupa dengan lipbalm ceri aku dulu yang beri kesan sama macam sekarang. Lepas ni katakan taknak pada ceri. Eh I mean Cherry Lipbalm. T_T.. Lepas tu tetiba terasa boleh ke orang accept bibir aku yang bengkak ni. hahaha. Over nyah. Harap lah kesan tak lama. Karang pakwe lari. Ha ha ha. Boleh pulak. Lari sebab tak kenal , ni awek aku ke Angelina Jolie Meru..kahkah.

Apesal byk sgt "hmm" ni. Mengeluh ke apa. Tak baik ish ish.

p/s: Sebenarnya da lama da rasa aku tak patut la susah kan orang..makan pun orang bayar..padahal boleh je keluarkan duit sendiri bayar sendiri.  hmm..

p/s: Sorry menyusahkan. aih..abah tak ajar pun macam ni.. (--")



4 ucapan tetamu jemputan :

Prince Halilintar said...

meluahkan perasaan ye syg..hehe..

let bygones be bygones...

i'll always be there for you...

nor isneini mohd ayob said...

he he he..luahkn perasaan je..:p

thanks cyg!! :)

✿....rossa alina....✿ said...

angelina jolie..HAHAHAHAHAHAHA..

nor isneini mohd ayob said...

hu hu hu...