Whatsapp/SMS/Wechat (SAHAJA) 017-6384571


Ya Allah, Murahkan Rezeki Bagiku ....

" Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu "

Apr 30, 2012

Halal kah barang iteww

Assalamualaikum..

Ingat tak dulu masa darjah-darjah..

"Wei jangan beli berus kaler putih la, tu bulu babi"

"Wei, kalau kaler putih lepas tu keras tu bulu babi la"

"wei jangan berus pipi engko guna berus lukisan tu la wei..nnt kena samak!"

Lepas tu takut nak beli berus lukisan kaler putih dia punya bulu, lepas tu batang kaler hitam. Tapi masa tu mak-mak yang belikan alat tulis korang kan kan. Aku je tak. Sebab alat tulis semua mak abah aku tak beli, aku beli sendiri. Terer kan darjah-darjah dah pandai beli barang sendiri. hakhakhak

Lepas tu aku dah besar-besar ni..orang kata kalau kasut tu ke, wallet ke ada bintik-bintik berjumlah tiga bintik kecil, maka itu adalah kulit babi..jadi..makanya pernah tak kamu cek betul-betul.


Serius wey aku tak pernah cek. Gila ah! T_T


Mujur setakat ini aku belum pernah lagi pakai kasut ada bintik-bintik tu...

Aish..macam-macam...@_@





Okey bai~


3 ucapan tetamu jemputan :

Prince Halilintar said...

beli brg kene tgk betul2 la kan syg...

nor isneini mohd ayob said...

a'ah..yg pasti brgan kulit ni kne careful..huhu

✿....rossa alina....✿ said...

geli mat mat mat!!