Whatsapp/SMS/Wechat (SAHAJA) 017-6384571


Ya Allah, Murahkan Rezeki Bagiku ....

" Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu "

May 13, 2012

Emak kite

Assalamualaikum.

Ohh..tiada emak lain yang setanding dengan muu. Terima kasih la emak tak pernah marah kalau kite cubit² pipi emak. Ikat rambut emak. Baring kat lengan emak. Baring kat kaki emak. Hewhew. Suka bau emak. Terima kasih melahirkan kita menjaga kite sampai kite dah rasa dewasa ni. huhu.

Kite tau masa tecit kite selalu merajuk tak tentu hala. Ponteng sekolah selalu.

Kisah dulu..

Masa emak lahirkan adik baru, iaitu fatiha.(kau jangan marah ok) kite dah rasa tercabar dah. Rasa dah kurang kasih sayang. T_T Sebab masa tu kite baru tadika taw. Nak pegi cekolah tetiba tengok ada adik dalam bilik mak. Padahal malam tu masa emak bersalin kite dah cium adik baru tu dah. Mungkin kite masa kecik lagi kot, tetiba hilang ingatan. Tetiba pelik, apesal ada budak kecik ni, baru nak suruh emak butangkan baju sekolah kite. Tapi tak dapek la omak nak tolong butangkan. Kakak la kot masa tu yang tolong. hewhew. Nasib kakak kite tu dah besar dah. Dapat la kasih sayang kakak yang super garang tuh. hekhek.

Masa kite darjah satu, hari pertama sekolah pun dah mula merajuk. Apekes entah ngengade tul asyik merajuk je. Sekarang pun masih rasa menyesal. Sebab...hmm..ade ke patut kita campak duit belanje sekolah. Dah campak lepas tu bertungkus lumus cari balik duit belanje. Gilo apo. Sebab nya emak takmau hantar pergi cekolah. Tensen aku dengan perangai sendiri masa kecik.

Masa darjah tiga pun nak ponteng lagi. Aiyaark..jangan la anak aku nanti ikut perangai aku. huehue.

Tapi dah besar ni rasa macam rapat je dengan emak. Kalau boleh nak tido dengan emak je. Siyes. Kalau duduk sebelah emak je rasa nak baring kat emak. haha. Ngengade sungguh. Emak pun kalau nak keluar g memane je suruh aku teman. Beli bunga ke, beli sayur ke, beli barang kenduri ke. Masuk bilik buat muka kesian ajak anak dia teman. haha. Emak ni comel tauuu.

Love U emak. :')



4 ucapan tetamu jemputan :

Prince Halilintar said...

xpe anak nnt ikut perangai yim...hehe:p

nor isneini mohd ayob said...

tgk la nnt ikut perangai sapa...hihihi...

suzie said...

super garang ko panggil aku...hew..hew..hew... nyorok bawah katil....

nor isneini mohd ayob said...

hahaha..mmg garang pon..seramm...:p