Whatsapp/SMS/Wechat (SAHAJA) 017-6384571


Ya Allah, Murahkan Rezeki Bagiku ....

" Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu "

May 20, 2012

Hola. :)

Assalamualaikum.

hehehehehehehehe. (gelak² comel)

Hepi sebab orang call dari jauh. Walaupun takde la jauh mane setakat Kuala Pilah. hikhik. Riang gumbira.

******
Okey kembali serius. (cehceh serius la sangat)

Sebenarnya ada benda yang susah nak di terima dah berlaku. Cinta manusia takkan kekal. Cinta Ilahi akan kekal. Tabahkan hati, ingat Allah s.w.t, ingat keluarga, sebab mereka sentiasa di sisi anda. Biarlah orang nak kata apa IF perkara tu terjadi. Yang penting anda di pihak yang benar. Jangan sampai lupakan Allah s.w.t. Kita ni hamba-NYA. Susah senang kita, Allah s.w.t lah tempat paling baik untuk mengadu.

Dulu, (nak pecah kan rahsia)..tak sure la apa puncanya kan. Satu malam tu, aku nanges punya la nanges..lepas tu aku cakap.."Ya Allah, tolong lah aku..macam mana ni. Ape aku boleh buat ni,. " masa tu aku memang nanges gila-gila la sebab memang masa tu aku rasa hati aku rasa susah sangat². Buntu habis. Macam berat gila la masalah tu tapi dah lupa la. Lepas tu masalah tu terus boles solve. Tapi tak ingat pulak sebab apa. huhuhu. Kalau ingat boleh la share kat sini kan. Aku rasa aku banyak mengadu dengan Allah s.wt. Sebab aku yakin Allah s.w.t memang dengar apa yang aku cakap.

Allah s.w.t Maha Mendengar, Maha Melihat, Maha Mengetahui. Asalkan kita jangan sesekali lupakan Allah s.w.t. Jangan malu nak minta tolong. Okey? Tapi susah senang ke kita mesti share dengan Allah s.w.t. Macam kita share dengan bestfriend. Insyaallah hati pasti jadi tenang. :D Jangan pulak kalau dah senang lenang, kita lupa diri. (Ini ingatan untuk aku jugak).

Hohoho.

Okebai. Wassalam.


4 ucapan tetamu jemputan :

suzie said...

yup....betul..and aku dah kembali tenang....dia?...biarlah allah jer yang urusin...yang penting aku ada mereka....dan mereka sayang aku....

walaupun kekadang teringat n menangis....tapi...dah itu takdir-Nya...dah itu pilihan dia...aku pon dah cukup merana selama ni....beri peluang tapi dia sia2 kan...

nor isneini mohd ayob said...

uhuhuhu..sedih sedih..biar la..Allah ada rancangan lain untuk hambanya

Prince Halilintar said...

hihi..suke sampai terloncat2 atas katil yim call kan...hahaha:p

nor isneini mohd ayob said...

suka sangat..hehe..thanks syg :)