Whatsapp/SMS/Wechat (SAHAJA) 017-6384571


Ya Allah, Murahkan Rezeki Bagiku ....

" Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu "

May 3, 2012

Ohh beshnye masa kecikk...

Assalamualaikum.

Ini kisah benar.

Amacam..cuak tak intro..jeng jeng.. Sebenarnya aku selalu fikir, macam mana aku nanti kalau lah parents aku dah takde. I mean semua orang akan pergi kan. Aku risau takde siapa jaga family ni. T_T

Aku kalau boleh sekarang ni, almaklumlah dah dewasa kan..selalu fikir nak buat parents I hepi. Takmo buat diorang marah. Sometimes adik aku buat abah marah..actually abah risau sangat kalau anak-anak dia keluar rumah. Tapi sebagai orang muda, aku faham lah mesti rasa tak puas hati abah marah kan. Kadang-kadang orang lawan cakap parents pun hati aku yang terasa. Yela I kan berjiwa sensitip. uhuks. Sebab tu la aku kalau boleh takmau keluar pagi balik malam. Hue hue. Kecuali kalau terpaksa. Contohnya buat assignment kat kepsi itu hari masa degree. Balik pukul 3 pagi. Sampai rumah abah belum tido. See..aku tengok abah baiknye tunggu aku balik rumah. Mungkin abah tau aku penakut. Siyes ni. Penakut sampai kalau boleh keluar kereta lari dalam satu saat masuk dalam rumah. Pehh.

Sebenarnya aku belum pernah lagi la abah marah face to face. Kalau abah marah aku, sekali je, lepas tu confirm aku dah tak buat dah. Betul siyes tak tipu. Sebab aku taknak tengok abah marah. Sebab aku kalau abah marah, lepas tu aku diam, lepas tu aku nanges dalam bilik air, bajet drama giteww. Teringat lagi aku keluar ape kejadahnye la pergi sunway malam-malam. Aku tau tu macam tah pape kan kan. Lepas tu abah call tapi aku tak dengar. Lepas aku jawab tu..Pehh berdesup jantung aku dengar suara abah marah . Huaa. Nak nanges je. Tu la aku rasa kesilapan terbesar sebab berjoli malam-malam. Kecuali kalau aku just lepak malam-malam kat meru warung-warung tu dengan kawan sekolah tu okay la. Yang penting abah mesti kenal kawan aku dan tempat yang aku lepak tu abah mesti tau kat mana. Hmm. Sebab tu aku rasa keselamatan terjamin je kalau abah tau. Abah pukul pun tak pernah lah. Tapi abah kejar aku sebab aku lari keliling rumah yakni aku takmau sekolah tu aku pernah la. Kan dah kantoi di situ.kekeke. Untung dapat abah baik camni. :)

Sebab tu la aku sayang abah aku. Eh aku pun sayang mak aku. Sebab best landing kat lengan mak. khkihkih. Teringat lagi....dan dan la nak teringat semua benda. Masa kecik aku suka terbangun tengah malam tau. Lepas tu aku ketuk pintu bilik mak abah. Maklumlah malam-malam nak buang air. Mesti kejutkan abah. Lepas tu..abah teman la..kalau abah tak bangun mak teman kan..tapi selalunya abah la....manja tak?? hahahaha...bajet manja leteww.. Lepas tu aku terus tido kat bilik mak dengan abah.. Kadang-kadang jatuh katil sebab aku tidur kat tepi-tepi janji dapat tidur sekatil dengan mak abah. HAHAHA. Ohh beshnyerr...sebenarnya banyak lagi benda..yela umo pun dah 20-an kan kan...


Sekarang ni..hopefully my future husband  buat aku rasa selamat, macam abah buat...yela menjaga budak gemok ni..bukan senang tau..ngengade shangattt...boleh tak??

Ya Allah..sedangkan teddy bear boleh kalah..apatah lagi manusia...

Abah dan anak yang shomelll...>.<




Next Entry pasal emak plak laaaaaaa...





4 ucapan tetamu jemputan :

suzie said...

bila aku belek2 gambo ko ni ada sikit cam azhar la pulak..hehe...patut ler dia suke bebenor ngan ko...hehe..

nor isneini mohd ayob said...

haha..tang mana ek?? kegemukan ke, keputihan kulit ke, kecomelan..kehkeh..buang la rmbut tu rase2 same cam ja'a kot..hehehe

Prince Halilintar said...

geramnyer tgk budak gemox yg comey tu...hahaha:p

nor isneini mohd ayob said...

gemuk ni...huhu..tp comel la kan..haha..nani pn geram tgk..;p