Whatsapp/SMS/Wechat (SAHAJA) 017-6384571


Ya Allah, Murahkan Rezeki Bagiku ....

" Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu "

Jul 23, 2012

Ofis oh ofis

Assalamualaikum..

Sejak bekerja sebagai purchasing exec ni kan aku rasa macam aku ni agak berkelayakan gak la untuk menceburi bidang customer service atau pun receptionist. Kerja aku telefon orang, jawab telefon orang, tanya itu ini.

Seriously aku memang habit tak suka jawab call, tak suka call orang. Jadi..betulla orang kata, apa yang kita tak suka tu la akan kita buat dan akan sebati dengan diri. huhu.

Maka, lepas kerja bidang purchasing ni, aku pun dah rajin jawab call, cuma nak call orang tu je macam nak ke tak nak nak ke tak nak.. gitu la gamaknye. hahaha. Yela, aku kan agak kurang confident nak telefon ni, takut mengganggu kang tak pasal-pasal kena maki kat telefon ( macam pernah je bunyinye..kehkeh)  Betulll..pernah kena marah. Sentap nyahh~~. Mungkin orang tu tengah stress kot. (--")

Tapi tak mengapa, bab call orang ni, aku ikut mood. Kadang dalam keterpaksaan aku telefon mereka-mereka. Kadang dengan suka hati aku telefon. Hahaha. Tapi nak taknak kena telefon sebab karang bos tanya, aku takde jawapan yang confident. Mati aku. uhuhu.

Lepas tu..ada satu vendor ni..hahaha..nak citer ke taknak..kakkakaa...aku bukan la selalu call vendor ni..cuma..kalau ada baju nak kena custom made baru aku call..lemah lembut betul suara nya..lepas tu dia kata, minat kat suara aku..sedap katanya..hahahaha...bangga ker...kuikui...

Esok kena call vendor ni..chinese guy..slow je cakap kat telefon..huhuhu...penat aku nak tekap telefon kat telinge kuat2....hmmm...tak bole malas...okeh..

Boring sabtu ahad ni. Tidur je keje. Hilang pahala puasa ku. hhuuuu~~~

Selamat berpuasa....

Wassalam.........................

1 ucapan tetamu jemputan :

Prince Halilintar said...

lame2 jadi biasa la tu kan syg...

bljr dr kesilapan dulu..hehe

slmt berpuasa syg =)