Whatsapp/SMS/Wechat (SAHAJA) 017-6384571


Ya Allah, Murahkan Rezeki Bagiku ....

" Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu "

Aug 10, 2012

Kenangan Aidilfitri


Masa darjah enam kut..tapi tak sure darjah berapa cuma masa tu ingat masih kecik lagi. hehe. Musim raya la kan. Main kat luar rumah . Masa tu luar rumah still ada banyak batu-batu sebab rumah masa tu abah tengah suka nak renovate, jadi banyak batu kat luar. Masa raya tu aku dengan suka hatinye suka pakai selipar besar. Aku tak tau la memang bebudak suker pakai selipar besar kut..anak buah aku suke pakai seliper aku tensen gak..ekekekeke..(tetiba melalut)


Ok sambung.

Masa tu baru balik beraya, pakai baju kurung kaler oren. Pergi la main kat luar dengan sepupu2. Pastu aku balik rumah..kelepukk...jatuh atas batu. Memang tak sakit la..tapi sampai rumah tengok...arghhh my lutut. Berdarah. Hukhukhuk. Kakak je la yang ada masa tuh. Dia la yang bubuh ubat dengan balut kan. hihihi. Pastu ada kawan kakak datang beraya pulak dah. Aisehmannn. Pehtu..kakak boleh plak dukung aku masuk bilik. Memang tak bole jalan dah la kut. Sebab lutut  berdarah abes. Berlubang kene batu tajam. (macam kening ja'a la bentuk luka tu..) uishh. Dasat tak dasat kakak aku. Kuat nyerr. 


Okeh..

Pehtu...

Sebabkan dulu aku tak pergi kelinik..maka terhasil la parut bentuk cam ulat. Nasib kat lutut. kikiki.

Huaargh ngantok plaks. 

Okebai.

1 ucapan tetamu jemputan :

Prince Halilintar said...

ala budak2 dulu biasalah nk main je kejenye mane tau bahaya ke tak kan..

slmt xluka teruk ..seb baik akak ade..baik betul akak eh...hihi