Whatsapp/SMS/Wechat (SAHAJA) 017-6384571


Ya Allah, Murahkan Rezeki Bagiku ....

" Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu "

Oct 10, 2012

Bukan filem syukur 21

Assalamualaikum..

Minggu lepas aku terpaksa ikut bos pergi SSM sebab dia nak pinjam nama aku untuk buat satu lagi company untuk memudahkan tender masuk. Kenapa setuju?? Isk isk..tu lah..lepas daftar tu terus secara automatik terfikir...weii takde bukti hitam putih. Lepas tu terus arghhh apesal bodo sangat. Benefit yang dia kata nak bagi tu pun takde bukti hitam putih. Hmmm..Jadi aku pun tak tau la sekarang ni, 5 tahun beb. Adakah aku akan terus bekerja di sini sampai 5 tahun. hewhew. Apa kata anda Mr. Yim. I need uolls punya advice. ahahaha. Even belum berlaku apa-apa..maksud aku kerugian apa-apa, still rasa menyesal sebab tak boleh nak predict what will happen in future u knowww. Ini lah aku lepas dah menyesal baru sibuk nak mintak advice. huuuu~~~

Lepas tu aku discuss dengan office mate,

Semua cakap susah weii..nanti nak kerja government tak boleh sebab nama dah ada kat SITOS, actually aku tak tau SITOS tu apa.. (--")

Jadi tetiba muncul dalam kepala, kalau nak lari dari company ni, g mintak kerja swasta yang lain. haaa haaa.. ape lahh. hmmm..Nak pergi interview pun dah malas. (--")



Mak suruh kerja government,tapi banyak dah mintak, tak dapat. T_T

Habis tu sekarang nama dah ada company nih, pity on uuuuu~~ tak dapat lah government unless aku keluarkan nama aku dari company tuh.. Ciss ciss. 

Orang kata kerja gomen ni best, ada yang kata tak best. Swasta pun sama.hmmm..
Lepas tu aku terfikir, sebenarnya aku bersyukur atau tak dengan apa yang ada...

Kata-kata ni menjawab persoalan..

Dan sesungguhnya Tuhanmu (wahai Muhammad) sentiasa melimpah-ruah kurniaNya kepada umat manusia seluruhnya tetapi kebanyakan mereka tidak bersyukur. Surah An-Naml ayat 73


Dan (ingatlah) ketika Tuhan kamu memberitahu: “Demi sesungguhnya! Jika kamu bersyukur nescaya Aku akan tambahi nikmatKu kepada kamu, dan demi sesungguhnya, jika kamu kufur ingkar sesungguhnya azabKu amatlah keras”. Surah Ibrahim ayat 7
Oleh itu ingatlah kamu kepadaKu (dengan mematuhi hukum dan undang-undangKu), supaya Aku membalas kamu dengan kebaikan; dan bersyukurlah kamu kepadaKu dan janganlah kamu kufur (akan nikmatKu). Surah Al-Baqarah ayat 152. 

4 ucapan tetamu jemputan :

✿....rossa alina....✿ said...

ye ke x boleh wei?? belum jadi pape lagi kan?? lagipun just bagi pinjam nama je kot..hahahaha aku pun tak tau. XD

Prince Halilintar said...

kene fikir dahulu dan selidik dahulu sesuatu klu yg menggunakan nama kite ..takut menyusahkan diri sendiri nnt di masa hadapan..harap2 tak la kan..

nor isneini mohd ayob said...

boleh mintak keje lain..tp swasta la..kalo nak lari dr cmpany ni...huhuhu

nor isneini mohd ayob said...

camne camne...huuuuu~~~