Whatsapp/SMS/Wechat (SAHAJA) 017-6384571


Ya Allah, Murahkan Rezeki Bagiku ....

" Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu "

Oct 20, 2012

Kerenah

Assalamualaikum.

As we all known lah kan everyone ada their own kerenah. Sometimes it's annoying. huh. But, siapa kita nak judge orang kan, hahaha. But then bila berhadapan dengan kerenah seorang boss, tau-tau jelah. Bila kena marah, nak menjawab..of course tak dapat peluang. Sebab seorang boss tidak akan sekali-kali bagi peluang untuk staff bercakap..hahaha.

Boss aku seorang yang rajin call staff untuk tahu anything, pergi mana, buat kerja apa kat ofis..well, yelah bila boss pun buat sales, jarang kat ofis,  we all lah boss, haha.  Tapi yang tak syok bila ada silap sikit, tahan telinga lah boss bebel dalam phone. Yang tak bestnye bila kesalahan tu bukan yang aku jangka. You know, salah eja nama customer. Bila buat baju uniform, customer nak sulam nama pada baju. Norwahidah, aku terbagi Nor Wahidah. Hhhaaaa... so, customer bising lah. huhuuu.  So, aku tak expect pun benda ni jadi, lagipun benda urgent, semua nak cepat..

1) Benda nak urgent, dalam 3 hari mesti siap. Gila tak?? Tu sepatutnya siap dalam seminggu.
2) Yang salah eja nama tu sebab bos bagi dalam sms, sebab customer tiba-tiba add 3 more person.
3) Bila benda urgent, tak perasan la segala tiny miny aspect tu. T_T

So, customer, next time please jangan bagi benda yang terlalu urgent. Payah tau!!

Lagi satu..kesalahan yang totally aku tak faham..

Bos: Nini, kenapa abg zam tak bawak rally???
Nini: Rally?? Rally tu apa??
Bos: Rally....patung , besi-besi tu... U tak monitor abg zam ke??
Nini: (Ahh sudah..benda yang aku tak tau langsung kena bawak, bos tak inform pun..Punya la cari-cari kat ofis...).. Kat mana..tak tau pun kena bawak..
Bos: Hmm..tula..nape tak tanya..ni dah membazir masa, bazir minyak kereta lagi...bla bla bla...
Nini: ..................................... Saya tak tahu pun kena bawak benda ni.....
Bos: Nape tak tanya...berat sangat mulut tu nak bertanya...
Nini: (Aikk....aku pulak..awal-awal hari tu bos kata tu barang bos, takkan aku sibuk-sibuk nak tanya tu barang ape...aku bukan busy body puuunn..hailaaaa..)
Bos: Hmm takpe lah abg zam on the way ke ofis.

PLup..call ended.

Nini : @_@  Kesalahan apakah??? Aku tak tau rally tu apa..tak tau untuk apa..untuk siapa..and...NOBODY INFORM ME ABOUT THAT PATUNGGGG...!! That's why la aku tak tanya bos. Arahan pasal rally tak pernah aku dengar..cissss!!


Ok lah fine... Boss kan...

1 ucapan tetamu jemputan :

Prince Halilintar said...

as usual..kalau namanya dah bos mmg xkan akui kesalahannya kan...pekerjanya la yg jadi mangsa ...sabar je la syg...sabar tu kan separuh dari iman..tp yg separuh lagi tu yg buat rase geram kat bos..hahaha