Whatsapp/SMS/Wechat (SAHAJA) 017-6384571


Ya Allah, Murahkan Rezeki Bagiku ....

" Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu "

Mar 17, 2013

Cikgu Nani

Assalamualaikum...

Latest information :-  I am a teacher at tuition center.

Hahaha..nak tau betapa stress nya menjadi guru. Cukup lah jadi cikgu tuisyen yang tak berapa nak garang ni. huhu.

Betulla, cikgu ni memang kena garang.

First day jadi cikgu.
- Students semua baik sangat. Tak datang joget joget sebelah aku.

Second day..
-"cikgu..cikgu ni taknak jerit ke marah ke..." hazeeq tanye aku..
-aku : what for..penat lah..hahahaha

Lepas tu...

Lepas 2 bulan...hamboi..berjoget-joget oppa gangnam style sebelah cikgu tak hengat..da la pakai baju tidoq..yela budak-budak kan..hehe..duduk kat lantai sebelah cikgu sebab nak duduk dekat dengan cikgu..ni murid darjah 3 la...adeh...sakit otak aku..hewhew..

Okay..lepas ni kena sekali sekala marah la...tak boleh selalu..bebudak ni cepat lali..hihik


Kalau murid darjah 4, sibuk tanya...cikgu ni dah kawen ke belum...yang budak lelaki la..sibuk je..hhuhu..pastu add facebook aku..minggu depannye tanya lagi..cikgu..tunang cikgu pakai cermin mata kan..aku jawab..mana kamu tahu?.. ala..dalam facebook kan ada.. haa..menjawab menjawab..haha...


Budak darjah empat ni dah naik lemak..maka misi seterusnya...aku kena lebih tegas okayyyy...rimas aku diorang mengade2 sangat..pheww.. suruh belajar taknak..hampeh tol...kesian mak bapak bayar yuran tuisyen...hadoiyaii...ada sorang budak tu salin soalan je kejenye..suh buat taknak...peliks..ok next time fokus kat die..okeh okeh..kene marah die ni..hish...


Ya Allah...berilah kekuatan.. bukan senang jadi cikgu yew...boleh lah tambah pendapatan..Alhamdulillah...:)




1 ucapan tetamu jemputan :

alin said...

hahahaha.. budak2 tu dasyat tol siap joget2. --"